Rzecznik prasowy – rekrutacja zakończona
Kategorie: Rekrutacja Zakończona rekrutacja Muzeum Śląskie w Katowicach zatrudni
rzecznika prasowego
Nazwa stanowiska | rzecznik prasowy |
Dział | Dział Promocji |
Miejsce pracy | Katowice |
Wymiar czasu pracy | pełny etat |
Znak referencyjny | RP/DP/MŚ |
Wymagania | - wykształcenie wyższe, preferowane kierunki z zakresu komunikacji lub dziennikarstwa;
- minimum 3-letnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;
- doświadczenie we współpracy z mediami;
- doskonałe posługiwanie się polszczyzną i językiem angielskim w mowie i piśmie;
- swoboda w wystąpieniach publicznych – wystąpienia publiczne przed kamerą, umiejętność prowadzenia prezentacji i konferencji prasowych;
- doświadczenie w pisaniu i redagowaniu informacji prasowych;
- umiejętność tworzenia i realizacji krótko – i długoterminowych planów współpracy z mediami;
- znajomość przepisów Prawa Prasowego;
- wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne;
- wysoka kultura osobista;
- doskonała znajomość rynku medialnego w Polsce;
- doskonała znajomość narzędzi PR i umiejętność wykorzystywania ich w praktyce;
- bardzo dobra organizacja pracy i umiejętności samodzielnego zarządzania projektami;
- umiejętność pracy pod presją czasu i w stresie;
- otwartość i innowacyjność w podejściu do realizowanych zadań.
|
Mile widziane | - wiedza na temat historii i kultury regionu;
- doświadczenie w pracy w instytucjach kultury;
- doświadczenie w komunikacji kryzysowej;
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
|
Obowiązki na stanowisku pracy | - współtworzenie i realizacja strategii komunikacji i promocji;
- planowanie komunikacji wydarzeń w mediach – współpraca z organizatorami wydarzeń programowych i obsługa kluczowych dla muzeum wydarzeń pod kątem relacji
z mediami i opinią publiczną; - inicjowanie artykułów, wywiadów i innych informacji w mediach poświęconych działaniom muzeum;
- przygotowanie treści dla prasy z uwzględnieniem różnorodnej specyfiki branży medialnej;
- przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych do dziennikarzy;
- zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, zarówno w relacjach z mediami, jak i wewnątrz muzeum;
- nadzór i prowadzenie bazy kontaktów z mediami;
- opracowanie koncepcji i realizacja kampanii PR wykorzystującej tradycyjne i nowe media;
- budowanie i utrzymywanie relacji z przedstawicielami mediów, władzami oraz instytucjami naukowymi i opinią publiczną;
- zakup narzędzi do monitorowania mediów konwencjonalnych i społecznościowych;
- monitorowanie mediów i reagowanie na zaistniałe wydarzenia medialne oraz zapytania od mediów;
- przygotowanie i monitorowanie pism sprostowujących informacje w mediach, przygotowanie treści polemik;
- przygotowywanie komentarzy, odpowiedzi na zapytania mediów, konsultowanie treści do autoryzacji i udostępnianie informacji na temat wydarzeń i działalności muzeum;
- przygotowywanie wystąpień publicznych i wywiadów kluczowych pracowników muzeum;
- zakup i koordynacja powstawania artykułów sponsorowanych, płatnych treści promocyjnych w ramach koordynowanych kampanii PR w mediach tradycyjnych
i elektronicznych o charakterze PR-owym zgodnie z PZP; - organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych, wydarzeń okolicznościowych i spotkań;
- przygotowywanie materiałów prasowych oraz treści wystąpień publicznych;
- tworzenie i koordynacja umów o charakterze PR;
- koordynacja nagrań filmowych, telewizyjnych i sesji zdjęciowych usługodawców własnych i zewnętrznych na terenie muzeum;
- obsługa social mediów (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube) – redakcja i publikacja postów, wydarzeń PR, konferencji prasowych, zdjęć, odpowiadanie na posty, relacjonowanie w czasie wydarzeń, weryfikacja komentarzy innych użytkowników związanych z działaniami PR i nadzór nad ich publikacją;
- przygotowywanie raportów medialnych oraz dotyczących impaktu projektów muzeum w mediach;
- przeprowadzenie analizy rynku, stały monitoring oraz komunikacji otoczenia branżowego oraz budowanie wizerunku i opieka nad marką muzeum;
- prowadzenie i aktualizacja informacji na stronie internetowej w zakładce „dla mediów”.
|
Oferujemy | - stabilną pracę w interdyscyplinarnym środowisku;
- wpływ na kreowanie wizerunku Muzeum;
- szkolenia, konferencje, warsztaty podnoszące kwalifikacje zawodowe;
- pracę w największej instytucji kultury w województwie śląskim.
|
Zainteresowanych prosimy o złożenie ofert zawierających:
w terminie do 10 czerwca 2018
Oferty prosimy przesyłać drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@muzeumslaskie.pl, z podanym w tytule wiadomości znakiem referencyjnym : RP/DP/MŚ
Muzeum skontaktuje się do 15.06.2018 z wybranymi na podstawie przesłanych aplikacji osobami
Na zgłoszeniu należy dopisać zgodę na „przetwarzanie przez Muzeum Śląskie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”(Ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych, Dz.U. Nr 133,poz. 883 ze zm.)
Data opublikowania: 16.05.2018 13:41:01
Data ostatniej modyfikacji: 04.07.2018 10:08:37
Autor: Roma Bakonyi
Licznik odwiedzin: 1338