Muzeum Śląskie
Wersje językowe
Niedowidzący AA +A ++

Rzecznik prasowy – rekrutacja zakończona

Kategorie: Rekrutacja Zakończona rekrutacja


Muzeum Śląskie w Katowicach zatrudni

rzecznika prasowego

Nazwa stanowiskarzecznik prasowy
DziałDział Promocji
Miejsce pracyKatowice
Wymiar czasu pracypełny etat
Znak referencyjnyRP/DP/MŚ
Wymagania
  • wykształcenie wyższe, preferowane kierunki z zakresu komunikacji lub dziennikarstwa;
  • minimum 3-letnie doświadczenie  w pracy na podobnym stanowisku;
  • doświadczenie we współpracy z mediami;
  • doskonałe posługiwanie się polszczyzną i językiem angielskim w mowie i piśmie;
  • swoboda w wystąpieniach publicznych – wystąpienia publiczne przed kamerą, umiejętność prowadzenia prezentacji i konferencji prasowych;
  • doświadczenie w pisaniu i redagowaniu informacji prasowych;
  • umiejętność tworzenia i realizacji krótko – i długoterminowych planów współpracy z mediami;
  • znajomość przepisów Prawa Prasowego;
  • wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne;
  • wysoka kultura osobista;
  • doskonała znajomość rynku medialnego w Polsce;
  • doskonała znajomość narzędzi PR i umiejętność wykorzystywania ich w praktyce;
  • bardzo dobra organizacja pracy i umiejętności samodzielnego zarządzania projektami;
  • umiejętność pracy pod presją czasu i w stresie;
  • otwartość i innowacyjność w podejściu do realizowanych zadań.
Mile widziane
  • wiedza na temat historii i kultury regionu;
  • doświadczenie w pracy w instytucjach kultury;
  • doświadczenie w komunikacji kryzysowej;
  • doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
Obowiązki na stanowisku pracy

 

 

  • współtworzenie i realizacja strategii komunikacji i promocji;
  • planowanie komunikacji wydarzeń w mediach – współpraca z organizatorami wydarzeń programowych i obsługa kluczowych dla muzeum wydarzeń pod kątem relacji
    z mediami i opinią publiczną;
  • inicjowanie artykułów, wywiadów i innych informacji w mediach poświęconych działaniom muzeum;
  • przygotowanie treści dla prasy z uwzględnieniem różnorodnej specyfiki branży medialnej;
  • przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych do dziennikarzy;
  • zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, zarówno w relacjach z mediami, jak i wewnątrz muzeum;
  • nadzór i prowadzenie bazy kontaktów z mediami;
  • opracowanie koncepcji i realizacja kampanii PR wykorzystującej tradycyjne i nowe media;
  • budowanie i utrzymywanie relacji z przedstawicielami mediów, władzami oraz instytucjami naukowymi i opinią publiczną;
  • zakup narzędzi do monitorowania mediów konwencjonalnych i społecznościowych;
  • monitorowanie mediów i reagowanie na zaistniałe wydarzenia medialne oraz zapytania od mediów;
  • przygotowanie i monitorowanie pism sprostowujących informacje w mediach, przygotowanie treści polemik;
  • przygotowywanie komentarzy, odpowiedzi na zapytania mediów, konsultowanie treści do autoryzacji i udostępnianie informacji na temat wydarzeń i działalności muzeum;
  • przygotowywanie wystąpień publicznych i wywiadów kluczowych pracowników muzeum;
  • zakup i koordynacja powstawania artykułów sponsorowanych, płatnych treści promocyjnych w ramach koordynowanych kampanii PR w mediach tradycyjnych
    i elektronicznych o charakterze PR-owym zgodnie z PZP;
  • organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych, wydarzeń okolicznościowych i spotkań;
  • przygotowywanie materiałów prasowych oraz treści wystąpień publicznych;
  • tworzenie i koordynacja umów o charakterze PR;
  • koordynacja nagrań filmowych, telewizyjnych i sesji zdjęciowych usługodawców własnych i zewnętrznych na terenie muzeum;
  • obsługa social mediów (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube) – redakcja i publikacja postów, wydarzeń PR, konferencji prasowych, zdjęć, odpowiadanie na posty, relacjonowanie w czasie wydarzeń, weryfikacja komentarzy innych użytkowników związanych z działaniami PR i nadzór nad ich publikacją;
  • przygotowywanie raportów medialnych oraz dotyczących impaktu projektów muzeum w mediach;
  • przeprowadzenie analizy rynku, stały monitoring oraz komunikacji otoczenia branżowego oraz budowanie wizerunku i opieka nad marką muzeum;
  • prowadzenie i aktualizacja informacji na stronie internetowej w zakładce „dla mediów”.
Oferujemy
  • stabilną pracę w interdyscyplinarnym środowisku;
  • wpływ na kreowanie wizerunku Muzeum;
  • szkolenia, konferencje, warsztaty podnoszące kwalifikacje zawodowe;
  • pracę w największej instytucji kultury w województwie śląskim.

 Zainteresowanych prosimy o złożenie ofert zawierających:

  • cv
  • list motywacyjny

w terminie do 10 czerwca 2018

Oferty prosimy przesyłać drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@muzeumslaskie.pl, z podanym w tytule wiadomości znakiem referencyjnym : RP/DP/MŚ

 Muzeum skontaktuje się do 15.06.2018 z wybranymi na podstawie przesłanych aplikacji osobami

Na zgłoszeniu należy dopisać zgodę na „przetwarzanie przez Muzeum Śląskie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”(Ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych, Dz.U. Nr 133,poz. 883 ze zm.)

 

 

 

 

 

 

 

 



Data opublikowania: 16.05.2018 13:41:01
Data ostatniej modyfikacji: 04.07.2018 10:08:37
Autor: Roma Bakonyi
Licznik odwiedzin: 1202
Tytuł załącznika Liczba pobrań Data dodania
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych 263 24.05.2018 15:50:00

Rejestr zmian dokumentu

Tytuł dokumentu Data wykonania Autor
Rzecznik prasowy 24.05.2018 15:56:14 Roma Bakonyi
Rzecznik prasowy - rekrutacja zakończona 04.07.2018 09:53:29 Irena Wilczek

Rejestr zamian w załącznikach

Tytuł załącznika Operacja Data wykonania Autor
Rzecznik prasowy Zmiana załączników 24.05.2018 15:56:14 Roma Bakonyi